Käyttö- ja maksuehdot

KÄYTTÖ- JA MAKSUEHDOT

Tilaamalla verkkokaupasta hyväksyt alla olevat käyttö- ja maksuehdot.  Ehdot voimassa 24.5.2021 alkaen. Ehdot päivitetty 27.10.2024.

Verkkokauppa

LUMO jalkineet (y-tunnus 3190814-2 / MovenSport Oy) on suomalainen verkkokauppa ja myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Verkkokaupan varaston osoite on Niittytie 13, 40250 Jyväskylä. Yhteyshenkilöt Essi Jokipalo ja Leena Airaksinen asiakaspalvelu@lumojalkineet.fi

Tuotteet, hinnat ja tilaaminen

Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotehintoihin sisältyy arvonlisävero (24%). Tilaukseen lisätään toimitus- ja pakkauskulut 6,90 euroa/tilaus, mikäli tuote postitetaan. Yli 100€ tilauksissa toimitus on maksuton. Nouto Jyväskylän varastolta ja Hippakaupalta on maksuton. Tilaukseen ei tule muita kuluja. Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö PayTrail-kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen voimassa oleviin toimitusehtoihin. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. 

Maksutavat ja -ehdot

Maksu PayTrailin kautta, jonka kautta käytössäsi erilaisia maksutapoja.

  1. Pankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
  2. Lasku- ja osamaksupalvelut: Collector ja Jousto
  3. Korttimaksaminen: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard ja Diners Club
  4. Mobiilimaksaminen: suosittu MobilePay

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com 

Toimitusehdot

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä. Kauppasopimus on sitova ja se tulee voimaan, kun tilaus on käsitelty. Pidätämme oikeuden hintojen, sekä tilaus- ja toimitusehtojen muuttamiseen tilauskohtaisesti. Tilauksesi toimituskulut näet toimitus- ja maksutavanvalintasivulla.

Alle 18-vuotiaat voivat tilata ja ostaa tuotteita verkkokaupasta vain huoltajan suostumuksella. Huoltajan nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite tulee aina olla mukana tilauksessa. 

Kaikilla varastossa olevilla tuotteillamme on 3-10 arkipäivän toimitusaika. Ennakkotilattavat tuotteet toimitamme heti, kun ne saapuvat meille. Kengät postitamme pakettina. Postitamme paketit postinumeron perusteella lähimpään pakettiautomaattiin. Posti saattaa muuttaa toimituspaikkaa, mikäli kohteessa on ruuhkaa. Voit myös noutaa tilaukset suoraan varastoltamme Jyväskylän Lohikoskelta erikseen sovittuna aikana.

Pidätämme oikeuden asiakkaan tilausten yhdistämiseen, jos asiakas tekee useita erillisiä tilauksia. Jos haluat järjestää tilauksen toimituksen myöhemmäksi tai jos tilatut tuotteet tulee toimittaa eri aikaan, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme etukäteen tai heti tilauksen jälkeen.

Tuotteen palautusoikeus

Tuotteilla on 14 vuorokauden kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus paketin vastaanottamisesta. Palautusoikeus on voimassa, kun tuote on alkuperäistä vastaavassa kunnossa, käyttämätön ja tuotepakkaus on ehjä. Asiakas maksaa palauttamisesta koituvat postituskulut. Palautukset tehdään Postin kautta. Hyvitämme palautettujen tuotteiden hinnan 14 päivän sisällä siitä, kun palauttamasi tuotteet ovat saapuneet meille.

Mikäli tilausarvoltaan vähintään 100€ tilauksesta palautetaan osa ja lopullisen tilauksen arvo jää alle 100€, eivät maksuttoman toimituksen ehdot enää täyty ja hyvitettävästä summasta vähennetään alkuperäisten lähetyskulujen osuus. Tämä koskee tilanteita, joissa tilauksella on alun perin ollut maksuton toimitus (tilauksen arvo ylittänyt maksuttoman toimituksen (100€) rajan) ja asiakkaalle jää tilaukselta tuotteita. Jos tilaus palautetaan kokonaisuudessaan, palautetaan tilauksen koko summa ja asiakkaalle jää vain palautusmaksu maksettavaksi.

Jos paketti palautuu meille hakemattomana, perimme lunastamattoman paketin kulu- ja käsittelymaksut (20 euroa/tilaus) asiakkaalta. Tämä summa vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta automaattisesti. Huomioithan, että paketin jättämättä hakeminen ei ole palautus.

Ennen palauttamista ota yhteys meihin sähköpostilla (asiakaspalvelu@lumojalkineet.fi). Facebook tai Instagram eivät ole paras tapa ottaa yhteyttä palautuksissa, vaihdoissa tai reklamaatioissa. Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

Pakkaa tuotteet huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseen ja laita mukaan vapaamuotoinen kirje, josta löytyy yhteystietosi, jotta osaamme kohdistaa palautuksen tai vaihdon toiseen tuotteeseen. Säilytä saamasi palautuskuitti. Rahat palautuvat sille maksuvälineelle, jolla tilaus on maksettu. Maksunvälittäjänä toimii PayTrail.

Paikan päältä varastolta tai pop up-päiviltä ostetuissa tuotteissa ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta, eikä näihin ostoihin sovelleta verkkokaupan ehtoja. 

Vaihto

Tuotteen vaihtaminen tapahtuu palauttamalla alkuperäinen tuote (kts. Tuotteen palauttaminen) ja tilaamalla uusi tuote tilalle. Vaihdettavan tuotteen palautuspostimaksu on omakustanteinen. Tuotteiden lähetyskulut veloitetaan vaihtotilanteissa kuitenkin vain kerran.

Noudatamme valmistajan tai maahantuojan määrittelemiä takuuehtoja.

Tuotevirheen korjaaminen

Jos toimitettu tuote on virheellinen, ole yhteydessä meihin ja korjaamme tilanteen. Kovasta käytöstä johtuva kengän kuluminen (kuten esimerkiksi potkupyöräily, kivillä kiipeily tai keinuessa kengän kärjillä jarruttaminen) eivät ole tuotevirheitä.

Väärä osoite

Jos asiakas on täyttänyt tilatessa osoitetiedot tai puhelinnumeron väärin, eikä posti osaa jakaa tilausta oikeaan osoitteeseen, ei LUMO jalkineet ole korvausvelvollinen.

Viivästynyt toimitus

Jos tilauksesi on viivästynyt yli viikolla odotetusta toimitusajasta, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@lumojalkineet.fi). Teemme selvityspyynnön ja katoamisilmoituksen Postille.

Vastuunrajoitus
LUMO jalkineet ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä eikä vahingoista.