ofta frågade

FAQ

Har du en tegelbutik?

Vi har ingen tegelaffär. LUMO footwear fungerar som en webbutik och dessutom kan Jyväskylä-lagret ordnas i förväg för att ordna skor. Vi håller också regelbundet POP UP-evenemang i Jyväskylä, där du kan förhandla och köpa skor på plats. Kolla in evenemangssidan.

Vilka leveranssätt finns tillgängliga?

  1. Mail : Välj alternativet "Skicka" som leveransmetod i kundvagnen, välj sedan "Mail". Alla våra produkter i lager har en leveranstid på 3-10 arbetsdagar. Vi postar paketen till närmaste paketautomat baserat på postnummer. I varukorgen finns även ett fält "Begäran från utlämningsstället". Posti kan komma att ändra leveransplats om destinationen är överfull. Efter en lyckad beställning får du en orderbekräftelse i din e-post. Porto 6,90 €. Beställningar över 100 € skickas utan kostnad.
  2. Hämtning från Hippakaupta : Du kan välja gratis hämtning från Hippakaupta enligt eget schema under butikens öppettider mån-lör för beställningar betalda i webbutiken. I varukorgen väljer du alternativet "Skicka" som leveranssätt, välj sedan "Levereras för avhämtning från Hippakaupta". Vi levererar utvalda beställningar till Hippakaupu för avhämtning ungefär en gång i veckan. Vi skickar information via e-post när beställningen är tillgänglig för avhämtning. Adressen till barnklädes- och leksaksloppisaffären Hippakaupa är Savonmäentie 9, 40800 Vaajakoski/Jyväskylä.
  3. Hämtning från lagret : Gratis hämtning från lagret vid förutbestämd tid. Välj "Hämta" som leveranssätt i varukorgen. Betalningsalternativen är Paytrail och "Betala på plats", då kan betalning ske på lagret med kortbetalning med iZettle betalterminal. Lageradressen är Niittytie 13, 40250 Jyväskylä. Boka tid genom att skicka ett e-postmeddelande till kaskapalvelu@lumojalkineet.fi.

Hur får man plats med skor på lagret?

  1. Har ingen specifik sko i åtanke : Du kan boka tid genom att skicka oss ett e-postmeddelande till kaskapalvelu@lumojalkineet.fi
  2. Matchande skor redan i åtanke : Du kan lägga till skorna i varukorgen via webbutiken och välja alternativet "Hämta" som leveranssätt. Betalningsalternativen är Paytrail och "Betala på plats", då kan betalning ske på lagret med kortbetalning med iZettle betalterminal. Boka tid genom att skicka ett e-postmeddelande till kaskapalvelu@lumojalkineet.fi.

Hur hittar man lagret?

Lageradressen är Niittytie 13, 40250 Jyväskylä. Byggnaden ligger i sluttning och tillträde till lagret sker genom carporten. Du kan parkera din bil på sidan av gatan eller framför carporten på sluttningen. Notera Vi finns på lagret endast efter överenskommelse.

Vilka betalningsmetoder finns det i webbutiken?

Vi använder betaltjänsten Paytrail, där du kan välja mellan faktura- och delbetalningsmetoder (OP-faktura, Walley, Jousto), mobila betalningsmetoder (Mobilepay, Pivo, Siirto), kortbetalningsmetoder (Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express ) och bankbetalningsmetoder (alla de vanligaste bankerna).

Du kan även köpa presentkort i vår webbutik. Presentkortet skickas till den angivna e-postadressen. Presentkortskoden används i varukorgen under "Rabattkoder".

iZettle betalterminal, det vill säga kortbetalning, används i lagret och POP UP-evenemang.

Vad händer om rätt storlek är slut i lager?

Alla skor och storlekar i lager hittar du i vår webbutik. Det är möjligt att lägga ytterligare beställningar från några av de skomärken vi säljer vidare även mitt i säsongen. Kontakta kaspalvelu@lumojalkineet.fi.

Produkten är defekt / reklamation:

Vi försöker noggrant kontrollera varje par skor vi skickar. Om produkten du fått tyvärr är defekt eller defekten uppstår strax efter idrifttagning, kontakta oss på kaspalvelu@lumojalkineet.fi. Vi kommer att göra vårt bästa för att hjälpa dig så snabbt som möjligt och vidarebefordra klagomålen till skotillverkarna.

Observera att ett reklamation avser ett tillverkningsfel på produkten, inte slitage orsakat av normal användning.

Vad betyder förköp?

Vi anordnar förhandsförsäljning då och då, till exempel beställningar av barfotasko för vuxna från Be Lenka och beställningar av barfotaskor för barn från Kiuu. Produkterna på förköp uppdateras i webbutiken enligt skotillverkarens lagersaldon och förköpet är öppet under några dagar. Exakt beställningsdatum kommer att meddelas vid varje förköp. Baserat på förbeställningar beställer vi produkterna till vårt lager i Jyväskylä och vidarebefordrar dem till kunderna. Leveranstid 1-2 veckor.

Jag tappade kvittot?

Vårt system lagrar kvitton för både nätbutiksköp och kortbetalningar köpta i lager och POP UP-transaktioner.

Hur fungerar återbetalningen?

Produkterna har 14 dagars returrätt enligt konsumentskyddslagen från mottagandet av paketet. Ångerrätten gäller endast om produkten är i samma skick som originalet, oanvänd och produktförpackningen är intakt.

Innan du returnerar, kontakta oss via e-post. Facebook eller Instagram är inte det bästa sättet att kontakta oss för returer, byten eller klagomål. Kunden betalar de portokostnader som uppstår för returen. Returer görs via Posti. Vi löser inte in returer som skickas mot postförskott.

Packa produkterna noggrant i originalförpackningen och inkludera ett fritt brev med dina kontaktuppgifter så att vi kan rikta returen eller bytet till en annan produkt. Spara returkvittot du fått. Vi återbetalar priset för de returnerade produkterna och originalportot inom 14 dagar efter att de produkter du returnerade har kommit till oss. Pengarna kommer att återföras till den betalningsmetod som beställningen betalades med. Paytrail fungerar som betalningsförmedlare.

Hur fungerar utbytet?

Produkten kan bytas ut genom att returnera originalprodukten (se ovan) och istället beställa en ny produkt. Beställningen kan göras via webbutiken eller genom att skicka oss ett e-postmeddelande på kaspalvelupa@lumojalkineet.fi. Returporto för den utbytbara produkten är på din egen bekostnad. Fraktkostnader debiteras endast en gång i bytessituationer.