Användarvillkor och betalning

ANVÄNDNINGSVILLKOR OCH BETALNINGSVILLKOR

Genom att beställa från webbutiken accepterar du nedanstående användarvillkor och betalningsvillkor. Villkor gäller från 24 maj 2021. Villkor uppdaterade den 1 januari 2023.

Webbutik

LUMO jalkineet (3190814-2) Niittytie 13 40250 Jyväskylä säljer produkter till myndiga privatpersoner (i Finland och EU-regionen). Produktpriser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader. Kontaktpersoner är Essi Jokipalo och Leena Airaksinen askaspalvelu@lumojalkineet.fi .

Produkter, priser och beställning

Priserna på produkterna presenteras i samband med produktpresentationerna. Våra produkter inkluderar mervärdesskatt (24%). Leverans- och paketeringskostnader på 6,90 euro/beställning läggs till priset på produkterna, om produkten postas. För beställningar över €100 är frakten gratis. Avhämtning från Jyväskyläs lager och Hippakaupa gratis. Det tillkommer inga andra kostnader för beställningen. Produkter beställs på nätbutikens hemsida genom att överföra dem till varukorgen och betala för innehållet i kundvagnen i PayTrail-utcheckningstjänsten. All kundinformation behandlas konfidentiellt. De kontaktuppgifter som efterfrågas i samband med beställningen kommer inte att användas för annat än leverans av beställningen eller förtydligande av oklarheter som uppstår i den, om inte annat särskilt anges. Vid beställning från webbutiken krävs att du bekantar dig med och godkänner gällande leveransvillkor.

Betalningsmetoder och villkor

Betalning via PayTrail, genom vilken du kan använda olika betalningsmetoder.

  1. Bankbetalningar: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Sparbanken, Oma Sparbank, POP Bank, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken och S-Banken
  2. Faktura- och avbetalningstjänster: Collector och Jousto
  3. Kortbetalning: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard och Diners Club
  4. Mobilbetalning: den populära MobilePay

Betaltjänstleverantör

Paytrail Oyj (2122839-7) verkar som leverantör av betalningsförmedlare och i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj står som mottagare av betalningen på kontoutdraget eller kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj har en betalningsinstitutionslicens. Vid reklamationer ber vi dig att först kontakta leverantören av produkten.

Paytrail Oyj, företagsnummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Leveransvillkor

Efter en lyckad beställning kommer en orderbekräftelse att skickas till din e-post. Att skicka bekräftelsemeddelanden kräver att du uppger en e-postadress vid beställning. Försäljningsavtalet är bindande och träder i kraft när beställningen har behandlats. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser, beställning och leveransvillkor från fall till fall. Du kan se leveranskostnaderna för din beställning på sidan för val av leverans och betalningsmetod.

Personer under 18 år kan endast beställa och köpa produkter från nätbutiken med samtycke från sin målsman. Vårdnadshavarens namn, telefonnummer och mailadress ska alltid finnas med i beställningen.

Alla våra produkter i lager har en leveranstid på 3-10 arbetsdagar. Vi levererar de beställda produkterna så fort de når oss. Vi skickar skorna som ett paket. Vi postar paketen till närmaste paketautomat baserat på postnummer. Posti kan komma att ändra leveransplats om destinationen är överfull. Du kan också hämta beställningar antingen direkt från vårt lager i Jyväskyläs Lohikoski på en särskilt överenskommen tid, eller i Vaajakoskis Hippakaupta inom loppmarknadens öppettider. Vi levererar beställningarna som ska hämtas från Hippakaupa en gång i veckan till Hippakaupa och skickar ett e-postmeddelande när beställningen är klar att hämtas.

Vi förbehåller oss rätten att kombinera kundens beställningar om kunden lägger flera separata beställningar. Om du vill ordna leverans av beställningen vid ett senare tillfälle eller om de beställda produkterna ska levereras vid en annan tidpunkt, vänligen kontakta vår kundtjänst i förväg eller direkt efter beställning.

Produktreturrätt

Produkterna har 14 dagars returrätt enligt konsumentskyddslagen från mottagandet av paketet. Ångerrätten gäller endast om produkten är i samma skick som originalet, oanvänd och produktförpackningen är intakt. Kunden betalar de portokostnader som uppstår för returen. Returer görs via Posti. Vi återbetalar priset på de returnerade produkterna inom 14 dagar efter att de produkter du returnerat har kommit till oss.

Om en del av en beställning med ett beställningsvärde på minst 100 € returneras och värdet på den slutliga beställningen är mindre än 100 €, är villkoren för gratis leverans inte längre uppfyllda och delen av de normala ursprungliga fraktkostnaderna kommer att dras av från det återbetalade beloppet (enligt postens prislista). Detta gäller endast situationer där beställningen ursprungligen hade betald leverans (värdet på beställningen översteg gränsen för gratis leverans (100 €) och kunden står kvar med produkter från beställningen. Om beställningen returneras i sin helhet kommer det erlagda priset att returneras i sin helhet och kunden ska endast betala returavgiften.

Om paketet returneras till oss outhämtat kommer vi att debitera kostnader och hanteringsavgifter (20 euro/beställning) för det outhämtade paketet från kunden. Detta belopp dras automatiskt från det belopp som ska återbetalas till kunden. Observera att att hämta ut paketet utan att lämna det är ingen återbetalning!

Innan du returnerar, kontakta oss via e-post. Facebook eller Instagram är inte det bästa sättet att kontakta oss för returer, byten eller klagomål. Vi tar inte emot returer mot postförskott!

Packa produkterna noggrant i originalförpackningen och inkludera ett fritt brev med dina kontaktuppgifter så att vi kan rikta returen eller bytet till en annan produkt. Spara returkvittot du fått. Pengarna kommer att återföras till den betalningsmetod som beställningen betalades med. PayTrail fungerar som betalningsförmedlare.

Det finns ingen bytes- eller returrätt för produkter köpta på plats från lagret eller popup-dagar, och villkoren för webbutiken gäller inte för dessa köp.

Utbyta

Produkten kan bytas ut genom att returnera originalprodukten (se Returnera produkten) och istället beställa en ny produkt. Observera dock att returporto för den utbytta produkten alltid är på din egen bekostnad. Fraktkostnader för produkter debiteras endast en gång i bytessituationer.

Vi följer de garantivillkor som anges av tillverkaren eller importören.

Åtgärda ett produktfel

Om den levererade produkten är felaktig, kontakta oss så åtgärdar vi situationen. Skoslitage på grund av hård användning (som att sparka en cykel, klättra på stenar eller bromsa med tårna på skon när du svänger) är inte produktfel.

Fel adress

Om kunden har fyllt i adressuppgifter eller telefonnummer felaktigt vid beställning, och posten inte kan leverera beställningen till rätt adress, är LUMO footwear inte ersättningsskyldig.

Försenad leverans

Om din beställning har blivit försenad med mer än en vecka från förväntad leveranstid, vänligen kontakta vår kundtjänst. Vi gör en begäran om förtydligande och en förlustanmälan till Posti.

Ansvarsbegränsning
LUMO footwear ansvarar inte för förseningar eller skador orsakade av force majeure.